Penghasilan senarai semak bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia

Mohd Alias, Mas Azlina (2003) Penghasilan senarai semak bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussien Onn.

[img]PDF
945Kb

Abstract

Multimedia mempakan satu langkah untuk menyampaikan maklumat kepada penerimanya dengan cara dan gaya yang lebih menarik dan komprehensif melalui pengunaan elemen-elemen multimedia seperti teks, grafik, animasi, audio dan video. Kajian ini dijalankan dengan menumpukan kepada penilaian terhadap tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia. Satu tinjauan telah dijalankan di Politeknik Johor Bahru. Sampel bagi kajian ini terdiri daripada pelajar semester pertama jurusan Diploma Hotel dan Katering iaitu seramai 30 orang. Borang soal selidik digunakan sebagai instnnnen kajian ini bagi mendapatkan respon daripada responden yang terpilih. Satu senarai semak dihasilkan bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan elemen multimedia yang didokumentasikan dalam bentuk laman web mini.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:L Education > LB Theory and practice of education > LB1024 Teaching (Principles and practice)
ID Code:1095
Deposited By:Normajihan Abd. Rahman
Deposited On:19 Apr 2011 15:09
Last Modified:29 Apr 2011 14:42

Repository Staff Only: item control page