Impak pendekatan pembelajaran berasaskan kerja di politeknik dalam kebolehpasaran graduan

Ismail, Syamhanim and Mohamad, Mimi Mohaffyza and Mohd Faiz, Nur Sofurah (2020) Impak pendekatan pembelajaran berasaskan kerja di politeknik dalam kebolehpasaran graduan. In: Seminar Kebangsaan Majlis Dekan Pendidikan Universiti Awam Malaysia (MEDC2020), 11-12/11/2020, USIM.

[img] Text
P12542_724f4955be804073ccf55d2654d6340e.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB) | Request a copy

Abstract

Pembelajaran Berasaskan Kerja (PBK) merupakan suatu kaedah pembelajaran yang menggabungkan dua medium pembelajaran iaitu pembelajaran teori di institusi pendidikan dan pengaplikasian amali di industri. melalui penggabungan dua medium pembelajaran ini dapat memberi pendedahan dan pengalaman industri yang relevan mengikut bidang pengajian yang dapat merapatkan jurang ketidaksepadanan (mismatch) di antara kehendak industri dan graduan yang dihasilkan oleh politeknik.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB2300-2430 Higher education > LB2371-2372 Graduate education
Divisions: Faculty of Technical and Vocational Education > Department of Vocational Education
Depositing User: Mr. Abdul Rahim Mat Radzuan
Date Deposited: 20 Oct 2021 07:08
Last Modified: 20 Oct 2021 07:08
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/1371

Actions (login required)

View Item View Item