Penghasilan modul pembelajaran CD interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi

Jahuri, Jumaliah (2003) Penghasilan modul pembelajaran CD interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.

[img]PDF
939Kb

Abstract

Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai Modul Pembelajaran CD Interak1if yang dibangunkan dalam membantu proses pengajaran dan pembelajaran bagi mata pelajaran Instrumentasi (E 313). Responden untuk kajian ini terdiri daripada 6 orang pensyarah Jabatan Kejumteraan Elektrik bagi k'ursus Elektronik (Kawalan) di Politeknik Johor Bahru (PJB) dan juga 42 orang pelajar (semester 3) dari jurusan Diploma Elektronik Kawalan (DJK) di Politeknik Johor Bahru. Melalui penggunaan instrumen soal se1idik, pengumpulan data adaIah berdasarkan kepada persepsi responden terhadap kesesuaian Modul Pembelajaran CD Interaktif yang dibangunkan. Data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan menggunakan 'Statistical Packages for Social Sciences' (SPSS) versi 10.0 yang melibatkan skor min. Basil dapatan kajian menunjukkan bahawa tahaP isi kandungan, kreativiti, mesra pengguna, strategi pembelajaran serta elemen-elemen interaktif bagi Modul Pembelajaran CD Interaktif yang dibangunkan ini berada pada tahap yang tinggi.

Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering > TK7800-8360 Electronics
ID Code:1563
Deposited By:Norfauzan Md Sarwin
Deposited On:20 Apr 2011 16:46
Last Modified:29 Apr 2011 14:44

Repository Staff Only: item control page