Kajian motivasi ekstrinsik di antara Pelajar Lepasan Sijil dan Diploma Politeknik Jabatan Kejuruteraan Awam KUiTTHO

Mohemd Tarip @ Mohamed Tarikh, Mahya (2001) Kajian motivasi ekstrinsik di antara Pelajar Lepasan Sijil dan Diploma Politeknik Jabatan Kejuruteraan Awam KUiTTHO. Masters thesis, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.

[img]
Preview
Text
MAHYA BINTI MOHEMD TARIP @ MOHAMED TARIKH - 24p.pdf

Download (1MB) | Preview
[img] Text (Copyright Declaration)
MAHYA BINTI MOHEMD TARIP @ MOHAMED TARIKH - declaration.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (180kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
MAHYA BINTI MOHEMD TARIP @ MOHAMED TARIKH - fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (7MB) | Request a copy

Abstract

Kajian ini dijalankan untuk menyelidiki pengaruh dorongan keluarga, cara pengajaran pensyarah, pengaruh rakan sebaya dan kemudahan infrastruktur terhadap motivasi ekstrinsik bagi pelajar tahun tiga dan tahun empat lepasan sijil dan diploma politeknik Jabatan Kejuruteraan Awain Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Sampel kajian ini beijumlah 87 orang bagi pelajar lepasan sijil politeknik dan 38 orang bagi lepasan diploma politeknik. Data kajian telah diperolehi melalui borang soal selidik dan telah dianalisis menggunakan perisian SPSS (Statical Package For Sciences). Hasil kajian telah dipersembahkan dalam bentuk jadual dan histohgrapi. Analisis kajian mendapati bahawa kedua-dua kumpulan setuju bahawa faktor-faktor di atas memberi kesan kepada motivasi ekstrinsik mereka. Dengan kata lain faktpr-faktor tersebut penting dalam membentuk pelajar mencapai kecemerlangan akademik.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1050.9-1091 Educational psychology
Divisions: Faculty of Technical and Vocational Education > Department of Vocational Education
Depositing User: Miss Nur Rasyidah Rosli
Date Deposited: 31 Oct 2021 08:15
Last Modified: 31 Oct 2021 08:15
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/2395

Actions (login required)

View Item View Item