Pembangunan dan penilaian easy radio learning aid sebagai alat bahan bantu mengajar dalam amali

Subramaniam, Tamil Selvan and Mat Sapinie, Shahrul Syafiq (2020) Pembangunan dan penilaian easy radio learning aid sebagai alat bahan bantu mengajar dalam amali. In: Idea dan Inovasi Projek Elektrik dan Elektronik dalam TVET. Penerbit UTHM, pp. 74-81. ISBN 978-967-2389-77-4

[img] Text
Bab10.pdf
Restricted to Registered users only

Download (594kB) | Request a copy

Abstract

Easy Radio merupakan sebuah alat bahan bantu mengajar yang dapat meningkatkan tahap kognitif pelajar dalam amali. Inovasi ini tercetus disebabkan terdapat kekurangan alat bahan bantu mengajar yang sedia ada untuk subtopik membaikpulih radio di Kolej Vokasional. Tujuan projek adalah untuk membangunkan Easy Radio sebagai alat bahan bantu mengajar dan menilai kebolehgunaan Easy Radio bagi modul Audio dan Video Maintenance 1 (ETN 203). Model ADDIE dijadikan panduan dalam perlaksanaan projek ini yang melibatkan fasa analisis, reka bentuk, pembangunan, perlaksanaan dan penilaian. Senarai semak digunakan untuk mengumpul data daripada empat (4) orang pakar dan data dinterpretasi dalam bentuk peratusan. Hasil maklumbalas menunjukkan pakar bersetuju terhadap aspek kesesuaian reka bentuk dan kebolehgunaan Easy Radio. Sumbangan projek ini adalah sebagai ABBM dan dapatan yang boleh dijadikan untuk penambahbaikan kepada kajian akan datang.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Electric apparatus and appliances; Electronics; Government publications-Malaysia
Subjects: T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering
T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering > TK452-454.4 Electric apparatus and materials. Electric circuits. Electric networks
Divisions: Faculty of Technical and Vocational Education > Department of Vocational Education
Depositing User: Mrs. Siti Noraida Miskan
Date Deposited: 23 Nov 2021 07:04
Last Modified: 23 Nov 2021 07:04
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/2495

Actions (login required)

View Item View Item