Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?

Junaidi, Noni Harianti and Aminuddin, Adnan and Awang Abdullah, Awang Mangala (2020) Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan? In: Pena birokrasi. Penerbit UTHM, pp. 63-74. ISBN 978-967-2389-99-6

[img] Text
Bab05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (100kB) | Request a copy

Abstract

Perkhidmatan awam di Malaysia sangat bersifat kompetitif dan bertaraf dunia. Kerajaan sangat prihatin dalam meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam dalam menyampaikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. Justeru, penulisan ini akan melihat sejauh manakah tahap kemesraan yang diberikan dalam menyampaikan perkhidmatan awam kepada seluruh lapisan rakyat. Perkembangan yang pesat dalam penggunaan teknologi juga turut membawa perubahan yang besar terhadap sistem penyampaian perkhidmatan awam di negara ini. Seterusnya, perbincangan juga akan dilihat dalam konteks kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan awam yang diberikan oleh jabatan-jabatan kerajaan berkenaan.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Civil service--Malaysia; Public administration--Malaysia; Civil service ethics--Malaysia; Government publications--Malaysia
Subjects: D History General and Old World > DS Asia
L Education > L Education (General) > L7-97 Periodicals. Societies
Depositing User: Mrs. Siti Noraida Miskan
Date Deposited: 03 Jan 2022 02:33
Last Modified: 03 Jan 2022 02:33
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/2961

Actions (login required)

View Item View Item