Junaidi, Noni Harianti and Aminuddin, Adnan and Awang Abdullah, Awang Mangala (2020) Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan? In: Pena birokrasi. Penerbit UTHM, pp. 63-74. ISBN 978-967-2389-99-6
Text
Bab05.pdf Restricted to Registered users only Download (100kB) | Request a copy |
Abstract
Perkhidmatan awam di Malaysia sangat bersifat kompetitif dan bertaraf dunia. Kerajaan sangat prihatin dalam meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam dalam menyampaikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. Justeru, penulisan ini akan melihat sejauh manakah tahap kemesraan yang diberikan dalam menyampaikan perkhidmatan awam kepada seluruh lapisan rakyat. Perkembangan yang pesat dalam penggunaan teknologi juga turut membawa perubahan yang besar terhadap sistem penyampaian perkhidmatan awam di negara ini. Seterusnya, perbincangan juga akan dilihat dalam konteks kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan awam yang diberikan oleh jabatan-jabatan kerajaan berkenaan.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Civil service--Malaysia; Public administration--Malaysia; Civil service ethics--Malaysia; Government publications--Malaysia |
Subjects: | D History General and Old World > DS Asia L Education > L Education (General) > L7-97 Periodicals. Societies |
Depositing User: | Mrs. Siti Noraida Miskan |
Date Deposited: | 03 Jan 2022 02:33 |
Last Modified: | 03 Jan 2022 02:33 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/2961 |
Actions (login required)
View Item |