Ibrahim, Samsinor (2004) Penghasilan dan penilaian video pembelajaran (CD) bagi mata pelajaran Prinsip Ekonomi (BPA 1013) bertajuk permintaan dan penawaran di KUITTHO / Samsinor Ibrahim. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
|
Text
24p SAMSINOR IBRAHIM.pdf Download (25MB) | Preview |
|
Text (Copyright Declaration)
SAMSINOR IBRAHIM COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (302kB) | Request a copy |
||
Text (Full Text)
SAMSINOR IBRAHIM WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (31MB) | Request a copy |
Abstract
Kajian ini dijaiankan untuk meniiai keberkesanan sebuah video pembeiajaran (CD) mata peiajaran Prinsip Ekonomi (BPA 1013) bertajuk Permintaan dan Penawaran. Bagi tujuan tersebut, sebuah video pembelajaran telah dihasilkan membantu pelajar bagi memahami mata pelajaran berkenan semasa proses pengajaran dan pembelajaran berlaku. Video pembelajaran yang dihasilkan ini kemudian dinilai dari aspek proses pengajaran dan pembelajaran, minat dan persepsi responden terhadap ciri-ciri video (audio dan visual). Seramai 60 orang pelajar semester 2 Sarjana Muda Sains Pengurusan di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn telah dipiih bagi membuat penilaian kebolehgunaan produk ini sebagai alat bantuan mengajar di dalam kelas. Semua data yang diperolehi kemudiannya dikumpulkan bagi dianalisis dengan menggunakan perisian "SrarMfKM/ Pac/rageybr Rocaj/ Sb/'eace " (SPSS). Hasil dapatan kajian yang dilakukan jelas menunjukkan video pengajaran yang dihasilkan dan dinilai ini amat sesuai digunakan bagi tujuan memenuhi keperluan proses pengajaran dan pembelajaran subjek ini di dalam kelas.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory H Social Sciences > HB Economic Theory > HB71-74 Economics as a science. Relation to other subjects |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 24 Jul 2022 03:46 |
Last Modified: | 24 Jul 2022 03:46 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/7442 |
Actions (login required)
View Item |