Darmin, Darni (2004) Kaedah pembelajaran lukisan kejuruteraan berasaskan simulasi. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p DARNI DARMIN.pdf Download (603kB) |
|
Text
DARNI DARMIN COPYRIGHT DECLARATION.pdf Download (286kB) |
|
Text
DARNI DARMIN WATERMARK.pdf Download (21MB) |
Abstract
Kajian yang dijalankan ini adalah untuk melihat kebolehgunaan sebuah perisian pendidikan yang menerapkan Kaedah Pembelajaran Lukisan Kejuruteraan Berasaskan Simulasi bagi menyelesaikan masalah kurang faham , kurang minat dan kebergantungan yang terlalu memusat kepada guru di kalangan pelajar Tingkatan 4, Sekolah Menengah Ungku Aziz, Sabak Bernam, Selangor . Justeru, penyampaian isi kandungan yang bersesuaian dengan tahap pemikiran atau kognitif pelajar, aspek minat dan motivasi serta pembelajaran ala akses kendiri dirasakan sebagai faktor utama yang ingin dikenal pasti dalam perisian yang dibangunkan bagi menyelesaikan masalah tersebut. Macromedia Authorware versi 6.5 dipilih sebagai bahasa pengarangan bagi membangunkan perisian pendidikan ini. Seramai 30 responden dipilih untuk mendapatkan maklum balas terhadap kajian ini. Data yang didapati telah dianalisis menggunakan perisian Statistical Package for Social Science (SPSS) versi 11.0 menggunakan kaedah deskriptif min. Hasil kajian mendapati bahawa maklum balas adalah positif terhadap faktor-faktor yang telah dikaji.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA174 Engineering design |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 02 May 2023 02:15 |
Last Modified: | 02 May 2023 02:15 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/8677 |
Actions (login required)
View Item |