Mohd Yunus, Mohd Fauzi (2003) Penghasilan modul pembelajaran lukisan kejuruteraan berbantukan komputer (CAD 3D). Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p MOHD FAUZI MOHD YUNUS.pdf Download (705kB) |
|
Text (Copyright Declaration)
MOHD FAUZI MOHD YUNUS COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (336kB) | Request a copy |
|
Text (Full Text)
MOHD FAUZI MOHD YUNUS WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (15MB) | Request a copy |
Abstract
Modul pembelajaran dihasilkan untuk memudahkan pelajar menguasai mata pelajaran. Modul pembelajaran, dibentuk berdasarkan kepada kurikulum yang telah diwujudkan untuk memenuhi pasaran pekeijaan. Lukisan Kejuruteraan Berbantukan Komputer adalah salah satu mata pelajaran yang diwujudkan oleh kurikulum. Di dalam mata pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantukan Komputer, kemahiran menggunakan komputer adalah perkara utama. Isi mata pelajaran berkehendakkan pelajar mengaplikasikan arahan berkomputer untuk menghasilkan lukisan kejuruteraan yang lengkap. Oleh yang demikian, modul pembelajaran yang dihasilkan ini adalah untuk membantu pelajar menguasai arahan-arahan di dalam Lukisan Kejuruteraan Berbantukan Komputer. Dinilai oleh sekumpulan responden pelajar dan berdasarkan kepada maklumbalas yang diberi, menunjukkan modul pembelajaran yang dihasilkan boleh digunapakai. Statistik deskriptif digunakan untuk mengumpul dan menganalisis data hasil kajian. Secara keseluruhannya, modul pembelajaran ini beijaya menarik minat pelajar untuk mengikuti isi pelajaran. Namun begitu pembaikan modul ini perlu untuk menjadikannya lebih berkesan dan menarik.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA174 Engineering design |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 16 May 2023 02:43 |
Last Modified: | 16 May 2023 02:43 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/8740 |
Actions (login required)
View Item |