Penghasilan senarai semak bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia

Mohd Alias, Mas Azlina (2003) Penghasilan senarai semak bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.

[img] Text
24p MAS AZLINA MOHD ALIAS.pdf

Download (705kB)
[img] Text (Copyright Declaration)
MAS AZLINA MOHD ALIAS COPYRIGHT DECLARATION.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (202kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
MAS AZLINA MOHD ALIAS WATERMARK.pdf
Restricted to Registered users only

Download (29MB) | Request a copy

Abstract

Multimedia mempakan satu langkah lmhlk menyampaikan maklumat kepada penerimanya dengan eara dan gaya yang lebih menarik dan komprehensifmelalui pengunaan elemen-elemen multimedia seperti teks, grafik, animasi, audio dan video. Kajian ini dijalankan dengan menumpukan kepada penilaian terhadap tahap pengetahuan dan pemahaman pel ajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia. Sahl tinjauan telah dijalankan di Politeknik Johor Bahm. Sampel bagi kajian ini terdiri daripada pelajar semester pertama jumsan Diploma Hotel dan Katering iaitu seramai 30 orang. Borang soal selidik digunakan sebagai instnnnen kajian ini bagi mendapatkan respon daripada responden yang terpilih. Satu senarai semak dihasilkan bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan elemen multimedia yang didokumentasikan dalam bentuk laman web mini

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Depositing User: Mrs. Sabarina Che Mat
Date Deposited: 16 Aug 2023 07:12
Last Modified: 16 Aug 2023 07:12
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9675

Actions (login required)

View Item View Item