Ya'akob, Hashamuddin (2003) Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p HASHAMUDDIN YA'AKOB.pdf Download (913kB) |
|
Text (Copyright Declaration)
HASHAMUDDIN YA'AKOB COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (284kB) | Request a copy |
|
Text (Full Text)
HASHAMUDDIN YA'AKOB WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (21MB) | Request a copy |
Abstract
Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar. Kajian ini melibatkan seramai 50 orang responden yang terdiri daripada pelajar Diploma Akauntansi, Semester 6 yang mengambil kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar sesi 2003/2004. Analisis data dibuat dengan menggunakan perisian Microsoft Excel bagi data soal selidik bahagian A dan Statistical Package For Social Sciences (SPSS) bagi data soal selidik bahagian B. Hasil kajian menunjukkan pendekatan web dapat menarik minat pelajar dan memperolehi skor min sebanyak 3.20. Kajian juga menunjukkan bahawa laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dengan nilai skor min adalah 3.35 dan membantu meningkatkan kefahaman pelajar dengan nilai skor min adalah 3.21. Ini menunjukkan bahawa pendekatan web dapat menarik minat pelajar dengan wujudnya ciri-ciri mesra pengguna serta dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory H Social Sciences > HB Economic Theory > HB522-715 Income. Factor shares |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 21 Aug 2023 02:26 |
Last Modified: | 21 Aug 2023 02:26 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9722 |
Actions (login required)
View Item |