Slat, Sulie (2002) Penghasilan dan penilaian manual pembelajaran terarah kendiri (MPTK) bagi hitungan isipadu kerja tanah menggunakan perisian SDR mapping & design. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussien Onn.
![]()
|
Text
24_Pages_from_PENGHASELAN_DAN_PENILAIAN_MANUAL_PEMBELAJARAN_TERARAH_KENDIRI_(MPTK)_BAGI_HITUNGAN_I.pdf Download (1MB) |
|
![]() |
Text (Full Text)
PENGHASELAN DAN PENILAIAN MANUAL PEMBELAJARAN TERARAH KENDIRI (MPTK) BAGI HITUNGAN ISIPADU KERJA T full.pdf Download (3MB) |
Abstract
Manual Pembelajaran Terarah Kendiri bagi hitungan isipadu kerja tanah menggunakan perisian SDR Mapping & Design terdapat dalam dua format iaitu buku dan CD-ROM. Kedua-dua manual tersebut boleh digunakan untuk meningkatkan kemahiran dalam hitungan isipadu di samping kemahiran pembelajaran terarah kendiri. Manual-manual yang telah dihasilkan itu telah dinilai berdasarkan kepada data yang diperolehi daripada 20 orang responden melalui kaedah borang penilaian manual. Berdasarkan kepada analisis skor min menggunakan perisian SPSS 11.0, keseluruhan responden adalah tidak bersetuju bahawa manual yang dihasilkan dalam bentuk buku adalah interaktif (M=2.50, SD = .513). Walau bagaimanapun, responden sangat bersetuju bahawa manual yang dihasilkan dalam bentuk CD-ROM adalah mudah digunakan (M = 3.55, SD = .510) dan boleh membantu individu yang pemah menggunakan SDR tetapi untuk aplikasi yang lain (M = 3.50, SD= .513)
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Individualized instruction, Self-culture |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education |
Depositing User: | Khairunnisa Ahmad |
Date Deposited: | 19 Apr 2011 04:28 |
Last Modified: | 13 Nov 2019 03:35 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/1061 |
Statistic Details: | View Download Statistic |
Actions (login required)
![]() |
View Item |