UTHM Institutional Repository

Kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan dari aspek kemudahan dan fasiliti

Mat Nasir, Mohd Faiz and Lee, Ming Foong (2017) Kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan dari aspek kemudahan dan fasiliti. In: Pengurusan dan Kepimpinan. Penerbit UTHM, pp. 78-87. ISBN 9789672110620

Full text not available from this repository.

Abstract

Pada dekad ini, terdapatnya peningkatan yang berterusan dari pihak kerajaan di seluruh dunia untuk memastikan pendidikan tinggi di negara masing-masing diiktiraf dan berkualiti. Ini menyebabkan kebanyakan negara menubuhkan pusat kualiti untuk memastikan semua piawaian dari semua sektor mematuhi mutu piawaian yang telah ditentukan (Baharun, 2003). Sehubungan dengan itu, sebagai sebuah negara yang membangun, Malaysia juga tidak ketinggalan dalam hal tersebut maka tertubuhlah beberapa piawai telah diamalkan oleh IPT bagi memastikan mutu perkhidmatan yang baik kepada pelajar. Antaranya ialah Quality Assurance (QA), International Organization of Standard (ISO) dan Lembaga Kelayakan Malaysia (MQA) yang merupakan badan yang bertanggungjawab untuk mengiktiraf IPT dalam melaksanakan kualiti perkhidmatan mereka. Misi UTHM adalah untuk melahir dan melatih ahli profesional dan teknologi yang bersahsiah mulia dan berdaya saing di arena global melalui program akademik holistik dan pembudayaan ilmu serta penyelidikan yang berteraskan konsep tauhid (Laman web rasmi UTHM, 2011).

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD101-1396 Land use
Divisions: Faculty of Technical and Vocational Education > Department of Professional Education
Depositing User: Mr. Mohammad Shaifulrip Ithnin
Date Deposited: 29 Aug 2019 03:46
Last Modified: 29 Aug 2019 03:46
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/11485
Statistic Details: View Download Statistic

Actions (login required)

View Item View Item