UTHM Institutional Repository

Kerangka rekabentuk carta selak rangkaian berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran

Buyung, Mohd Reduan (2013) Kerangka rekabentuk carta selak rangkaian berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Masters thesis, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.

[img]
Preview
PDF
MOHD_REDUAN_BIN_BUYUNG.pdf

Download (1MB)

Abstract

Kajian ini merupakan sebuah kajian terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mencadangkan sebuah Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran yang sesuai diaplikasikan oleh bakal guru dan juga guru bagi sebuah sesi pengajaran dan pembelajaran yang berkesan dan seterusnya meningkatkan kefahaman dan pengetahuan pelajar dalam mata pelajaran yang diajar oleh guru. Metodologi yang digunakan adalah berdasarkan Model ADDIE iaitu peringkat analisis, peringkat rekabentuk, peringkat pembangunan, peringkat implimentasi dan peringkat penilaian. Hasil daripada dapatan kajian yang menggunakan model TAM melihat persepsi dari kebergunaan (tahap tinggi dan min 3.02), kesenangan mengguna (tahap tinggi dan min 3.03) dan sikap penggunaan ( diterima dan min 2.65) terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Dapatan tersebut menunjukkan bahawa ia digunakan dalam sesi pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah oleh responden pada masa hadapan. Cadangan kajian pada masa hadapan adalah berkaitan spesifikasi dan teknikal kerangka rekabentuk supaya dapat memudahkan pembinaan kerangka, menjimatkan kos dan masa.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1024 Teaching (Principles and practice)
Depositing User: Normajihan Abd. Rahman
Date Deposited: 05 Sep 2013 09:39
Last Modified: 05 Sep 2013 09:39
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/4180
Statistic Details: View Download Statistic

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year