ADAPTASI WEB TEKNOLOGI DALAM PENGAJARAN & PEMBELAJARAN

UTHM, PPBA (2023) ADAPTASI WEB TEKNOLOGI DALAM PENGAJARAN & PEMBELAJARAN. In: ADAPTASI WEB TEKNOLOGI DALAM PENGAJARAN & PEMBELAJARAN, SEKOLAH KEBANGSAAN SRI RENGIT.

[img] Text
MODUL_CSR_ZURAIDIN.pdf

Download (1MB)

Abstract

Aktiviti khidmat masyarakat berkaitan adaptasi teknologi web di Sekolah Kebangsaan Sri Rengit telah dianjurkan secara bersama diantara Fakulti Sains Komputer dan Teknologi Maklumat UTHM, Pusat Pembelajaran Berterusan, dan APEL UTHM. Program ini bertujuan meningkatkan pembelajaran di Sekolah Rendah melalui penggunaan teknologi web. Aktiviti program termasuk pengenalan perkakas perkomputeran, aplikasi atas talian seperti Google Drive, Canva, dan Google Slide, serta perancangan kelas oleh guru. Program juga melibatkan penerimaan murid Tahap 2 (darjah 4, 5, dan 6), dengan implikasi positif terhadap kreativiti dan prestasi pelajar. Secara amnya dokumen ini merangkumi latar belakang program, tujuan, keperluan dan kepentingan adaptasi teknologi web, keberkesanan penggunaan desktop, penggunaan laptop, tab, dan telefon pintar di sekolah rendah. Penggunaan Google Drive Storage dan Canva juga diberi tumpuan. Bahagian akhir membincangkan pentingnya pengurusan risiko dan keselamatan maklumat dalam pembelajaran digital, dengan fokus kepada pemahaman dan kesedaran terhadap data privasi, langkah-langkah keselamatan maklumat, dan peranan guru dalam memastikan keselamatan maklumat pelajar. Secara keseluruhan, dokumen ini membentangkan pendekatan holistik terhadap penggunaan teknologi web dalam pendidikan, menekankan aspek pembelajaran, kreativiti, dan keselamatan maklumat bagi mencapai pembelajaran yang inovatif dan selamat.

Item Type: Conference or Workshop Item (Lecture)
Uncontrolled Keywords: CSR
Subjects: L Education > L Education (General) > L899 School fairs
Divisions: Others Institution
Depositing User: PPBA UTHM
Date Deposited: 27 Nov 2023 07:20
Last Modified: 27 Nov 2023 07:20
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/10461

Actions (login required)

View Item View Item