Kriteria utama pembelian produk di media sosial dalam kalangan gen wawasan

Mustapha, Noor Marliana and Ramlan, Rohaizan (2020) Kriteria utama pembelian produk di media sosial dalam kalangan gen wawasan. In: Kajian Kes di Malaysia. Penerbit UTHM, pp. 73-82. ISBN 978-967-2916-62-8

[img] Text
Bab08.pdf
Restricted to Registered users only

Download (288kB) | Request a copy

Abstract

Media sosial merupakan alat perhubungan komunikasi yang mempunyai peranan besar dalam bidang perhubungan sosial mahupun perniagaan pada masa ini. Media sosial menggabungkan teknologi komputer dan maklumat, rangkaian komunikasi dan kandungan media digital. Berdasarkan statistik Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) pada tahun 2017, (Iamk, 2018) mendapati bahawa daripada 32 juta penduduk di Malaysia, 24.5 juta merupakan pengguna internet (76.9%). Manakala, selular mudah alih merupakan medium utama bagi pengguna internet iaitu sebanyak 89.4 peratus (21.9 juta orang). Facebook, Instagram, YouTube, WeChat dan Google merupakan lima media sosial teratas di Malaysia (Iamk, 2018).

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Organizational behavior--Research; Human capital--Research; Organizational effectiveness--Research; Government publications--Malaysia
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28-70 Management. Industrial Management > HD58.7-58.95 Organizational behavior, change and effectiveness. Corporate culture
Divisions: Faculty of Technology Management and Business > Department of Technology Management
Depositing User: Mrs. Siti Noraida Miskan
Date Deposited: 04 Jan 2022 03:12
Last Modified: 04 Jan 2022 03:12
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/3184

Actions (login required)

View Item View Item