Mohamed Hakke, Emy Satira Azrin (2004) Pembangunan persembahan elektronik berasaskan klip video dalam melaksanakan aktiviti pengajaran dan pembelajaran. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p EMY SATIRA AZRIN MOHAMED HAKKE.pdf Download (867kB) |
|
Text (Copyright Declaration)
EMY SATIRA AZRIN MOHAMED HAKKE COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (346kB) | Request a copy |
|
Text (Full Text)
EMY SATIRA AZRIN MOHAMED HAKKE WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (23MB) | Request a copy |
Abstract
Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pembangunan persembahan elektronik berasaskan klip video dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran oleh pensyarah dan hubungannya dengan pencapaian akademik pelajar. Dalam kajian ini satu persembahan elektronik berasaskan klip video telah dihasilkan menerusi satu pendekatan yang sistematik. Responden kajian terdiri daripada 30 orang pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik yang sedang mengikuti kursus Kejuruteraan Elektrik (Teknologi Komputer) di KUiTTHO. Kajian dibangunkan menggunakan kaedah tinjauan dan eksperimen melalui kaedah instrumentasi borang soal selidik. Maklum balas yang diperolehi menerusi borang soal selidik. dianalisa dalam bentuk statistik peratusan dan skor min menggunakan perisian Statistical Package For Social Science (SPSS). Hasil dapatan kajian yang diperolehi mendapati responden mempersetujui pembangunan media ini kerana pelajar-pelajar dapat menerima penggunaan teknologi media sebagai alat bahan bantu mengajar serta penggunaan klip video di dalam sesuatu persembahan elektronik. Dengan itu . didapati persembahan elektronik berasaskan klip video boleh diterima dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1050.9-1091 Educational psychology |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 30 Jul 2023 07:15 |
Last Modified: | 30 Jul 2023 07:15 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9475 |
Actions (login required)
View Item |