Sistem pemprosesan maklumat pelajar sekolah menengah teknik

Hashim, Munshi (2003) Sistem pemprosesan maklumat pelajar sekolah menengah teknik. Masters thesis, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.

[img]
Preview
Text
MUNSHI HASHIM - 24p.pdf

Download (2MB) | Preview
[img] Text (Copyright Declaration)
MUNSHI HASHIM - declaration.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (392kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
MUNSHI HASHIM - fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB) | Request a copy

Abstract

Kajian ini adalah untuk membangunkan sistem pemprosesan maklumat pelajar di Sekolah Menengah Teknik. Tiga aspek yang dibincangkan dalam kajian ini ialah untuk memudahan penyimpanan data dan maklumat diri pelajar, memudahan penyelarasan pengurusan maklumat untuk memasukkan dan mengubali data pelajar dan mempercepat proses pencapaian maklumat berkaitan pelajar. Responden adalah kakitangan bahagian pentadbiran Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat seramai 23 orang. Penganalisaan data dilakukan dengan menggunakan perisian Microsoft Excel dan SPSS 11.0 (The statistical Package for the Social Science). Data dianalisis secara kuantitatif bagi mendapatkan nilai peratusan dan skor min. Dapatan kajian menunjukan bahawa keseluruhan responden menyokong pembangunan sistem maklumat ini. Kajian juga menunjukan responden bersetuju, bahawa sistem maklumat yang telah dibangunkan memudahkan proses penyimpanan data dan maklumat diri pelajar, memudahan penyelarasan pengurusan maklumat untuk memasukkan dan mengubah data pelajar dan mempercepat proses pencapaian maklumat berkaitan pelajar.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LC Special aspects of education > LC980-1099.5 Types of education > LC1041-1048 Vocational education (General)
Divisions: Faculty of Technical and Vocational Education > Department of Technology Studies
Depositing User: Miss Nur Rasyidah Rosli
Date Deposited: 02 Nov 2021 02:16
Last Modified: 02 Nov 2021 02:16
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/3248

Actions (login required)

View Item View Item