Pembangunan halaman web Kartografi (CARToWeb) bagi menyediakan satu kemudahan pembelajaran di politeknik

Mohd Iham@Sham, Haslienda (2003) Pembangunan halaman web Kartografi (CARToWeb) bagi menyediakan satu kemudahan pembelajaran di politeknik. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.

[img] Text
24p HASLIENDA MOHD IHAM @ SHAM.pdf

Download (838kB)
[img] Text (Copyright Declaration)
HASLIENDA MOHD IHAM @ SHAM COPYRIGHT DECLARATION.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (292kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
HASLIENDA MOHD IHAM @ SHAM WATERMARK.pdf
Restricted to Registered users only

Download (29MB) | Request a copy

Abstract

Perkembangan teknologi pada masakini telah mewujudkan pelbagai mdia sokongan di dalam menyediakan satu kemudahan pembelajaran yang lebih efektif. Sorotan penulisan telah menunjukkan bahawa pembelajaran melalui web merupakan satu kaedah baru dalam menyusun dan menyampaikan bahan kuliah kepada pelajar. Oleh itu pembangunan CARTOWeb adalah bagi menyediakan satu kemudahan pembelajaran pelajar-pelajar Diploma Ukur Tanah di Politeknik Sultan Hj Ahmad Shah. Instrumen kajian telah diedarkan kepada 52 orang pelajar mempunyai persepsi positif. Analisis skor min yang dijalankan terhadap 'Pendekatan Halaman Web Dalam P&P'(M=3.21),'Kandungan'(M=3.22),'Pemformatan Skrin' (M=3.28), dan lDokumentasi'(M3.23). Kajian juga mendapati penilaian halaman web secara keseluruhan M=3.30. Secara kesimpulannya, halaman web yang dibangunkan mencapai objektif yang dikehendaki iaitu dari segi kesesuaian rekabentuk, kandungan, keberkesanan membekalkan maklumat dan juga kemampuan menarik perhatian pengguna

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation > GA Mathematical geography. Cartography
G Geography. Anthropology. Recreation > GA Mathematical geography. Cartography > GA101 - 1776 Cartography
Depositing User: Mrs. Sabarina Che Mat
Date Deposited: 21 Aug 2023 02:26
Last Modified: 21 Aug 2023 02:26
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9723

Actions (login required)

View Item View Item