Pengurusan program latihan mengajar yang sistematik dan efisyen : satu tinjauan di KUiTTHO

Mustapha, Syamsul Affandi (2002) Pengurusan program latihan mengajar yang sistematik dan efisyen : satu tinjauan di KUiTTHO. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.

[img] Text
24p SYAMSUL AFFANDI MUSTAPHA.pdf

Download (849kB)
[img] Text (Copyright Declaration)
SYAMSUL AFFANDI MUSTAPHA COPYRIGHT DECLARATION.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (301kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
SYAMSUL AFFANDI MUSTAPHA WATERMARK.pdf
Restricted to Registered users only

Download (29MB) | Request a copy

Abstract

Program Latihan Mengajar merupakan satu komponen pentig dalam pendidikan perguruan bagi melahirkan bakal-bakal pendidik yang terlatih dan berwibawa. Kajian "Pengurusan Latihan Mengajar Yang Sistematik Dan Efisyen : Satu Tinjauan Di KUiTTHO" adalah bertujuan untuk meninjau dan mendapatkan maklum balas pelajarpelajar Sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional semester 2 terhadap Pembangunan penyampaian maklumat bagi Program Latihan Mengajar. Persoalan serta permasalahan yang timbul adalah daripada sistem pengurusan bagi program ini yang tidak efisyen dan sistematik. Kajian melibatkan pengedaran borang soal selidik kepada seramai 30 orang pelajar Sarjana Pendidikan Teknik & Vokasional semester 2. Perisian SPSS digunakan dalam pemprosesan dan penganalisaan data bagi memperolehi kekerapan peratus dan min (purata skor). Hasil kajian ini, responden memberikan maklum balas yang begitu baik terhadap produk (Manual Program Latihan Mengajar) yang dibina. Namun begitu, beberapa aspek yang perlu diperbaiki dan dikemaskini lagi bagi menjamin keberkesannya. vi

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1705-2286 Education and training of teachers and administrators
Depositing User: Mrs. Sabarina Che Mat
Date Deposited: 30 Jul 2023 07:14
Last Modified: 30 Jul 2023 07:14
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9466

Actions (login required)

View Item View Item