Kajian kesesuian pembinaan panduan menghasilkan projek bagi pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik KUiTTHO dalam persekitaran latihan berasaskan komputer

Ab Rahman, Azmanirah (2002) Kajian kesesuian pembinaan panduan menghasilkan projek bagi pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik KUiTTHO dalam persekitaran latihan berasaskan komputer. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.

[img] Text
24p AZMANIRAH AB RAHMAN.pdf

Download (663kB)
[img] Text (Copyright Declaration)
AZMANIRAH AB RAHMAN COPYRIGHT DECLARATION.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (312kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
AZMANIRAH AB RAHMAN WATERMARK.pdf
Restricted to Registered users only

Download (16MB) | Request a copy

Abstract

Kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengkaji kesesuaian panduan menghasilkan Projek untuk pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik. Panduan ini dihasilkan dalam bentuk CD interaktif berasaskan persekitaran Computer Based Training. Kajian ini adalah secara penilaian dan instrumen yang digunakan ialah soal selidik. Seramai 30 orang responden yang terdiri dari pelajar semester akhir yang mengambil matapelajaran projek (DTE 3182) di KUiTTHO dipilih secara rawak bagi menjawab soal selidik. Data dianalisis dengan menggunakan Statistical Package for Science Series (SPSS) versi 10.0 secara kuantitatif bagi mendapatkan nilai peratusan dan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa Rekabentuk Skrin, Motivasi, Kesesuaian Pengguna dan Kefahaman adalah sesuai manakala Rekabentuk Antaramuka berada pada tahap kurang sesuai. Adalah diharapkan pembangunan koswer ini dapat membantu pelajar menghasilkan projek tahun akhir mereka dengan bai

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Depositing User: Mrs. Sabarina Che Mat
Date Deposited: 02 Aug 2023 03:50
Last Modified: 02 Aug 2023 03:50
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9562

Actions (login required)

View Item View Item