Rashed, Abdul Ghani (2004) Pembangunan interaktif cd-rom untuk subjek global positioning system (GPS) di KUiTTHO. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
|
Text
24p ABDUL GHANI RASHED.pdf Download (794kB) | Preview |
|
Text (Copyright Declaration)
ABDUL GHANI RASHED COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (247kB) | Request a copy |
||
Text (Full Text)
ABDUL GHANI RASHED WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (28MB) | Request a copy |
Abstract
Kajian ini adalah berkaitan dengan keperluan terhadap Pembangunan Interaktif CD-ROM untuk SUbjek Global Positioning System (GPS) bagi kegunaan pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran (P&P). Objektifutama kajian ini ialah untuk mengetahui keperluan terhadap pembangunan interaktif CD-ROM kepada pelajar dengan mengambil kira empat aspek keperluan interaktifCD-ROM iaitu aspek keperluan pembelajaran interaktifCD-ROM, aspek memudahkan proses pembelajaran, aspek menarik minat pelajar mengikuti pembe1ajaran dan aspek perkembangan pengetahuan pelajar. Responden kajian ini terdiri daripada 45 orang pelajar Tahun Akhir Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Data dikumpulkan menggunakan borang soal selidik dan dianalisis menggunakan peri sian Statistical Package for Social Science (SPSS) versi 11.0 untuk mendapatkan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa pembangunan interaktif CD-ROM merupakan satu keperluan kepada pelajar kerana ia memudahkan proses pembelajaran, dapat menarik minat pelajar dan mengembangkan pengetahuan pelajar mengenai bidang GPS.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA501-625 Surveying |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 07 Feb 2023 03:31 |
Last Modified: | 07 Feb 2023 03:31 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/8214 |
Actions (login required)
View Item |