Tinjauan ke atas persepsi pensyarah terhadap pendidikan secara online di KUiTTHO /

Hamzah, Anafiah (2002) Tinjauan ke atas persepsi pensyarah terhadap pendidikan secara online di KUiTTHO /. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.

[img] Text
24p ANAFIAH HAMZAH.pdf

Download (894kB)
[img] Text (Copyright Declaration)
ANAFIAH HAMZAH COPYRIGHT DECLARATION.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (370kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
ANAFIAH HAMZAH WATERMARK.pdf
Restricted to Registered users only

Download (13MB) | Request a copy

Abstract

Dunia pendidikan telah berkembang seiring dengan teknologi terkini. Manusia menggunakan teknologi untuk membantu mencapai matlamat yang diingini. Di dalam bidang pendidikan, cara pengajaran dan pembelajaran telah berubah iaitu dengan cara beijumpa guru kepada mendapatkan maklumat melalui on line. Kajian ini adalah untuk membuat tinjauan ke atas persepsi pensyarah terhadap pendidikan secara on line di KUiTTHO. Responden terdiri daripada 40 orang pensyarah Fakulti Kejuruteraan dan Fakulti Teknologi Kejuruteraan telah menjawab soal selidik yang diedarkan. Data yang diperolehi dianalisis menggunakan program SPSS versi 10 dan statistik deskriptif digunakan untuk menganalis dapatan. Dapatan menunjukkan bahawa pensyarah memberi persepsi yang baik terhadap penggunaan on line dalam proses pengajaran dan pembelajaran, manakala pentadbiran makmal komputer yang cekap boleh membantu memajukan semua pihak. Pendidikan on line sesuai dilaksanakan memandangkan KUiTTHO merupakan Institut Pengajian Tinggi Awam yang baru dan mampu bersaing dengan Institut Pengajian Tinggi yang lain

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Depositing User: Mrs. Sabarina Che Mat
Date Deposited: 16 Aug 2023 07:13
Last Modified: 16 Aug 2023 07:13
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9690

Actions (login required)

View Item View Item