Saari, Latenazuraini (2003) Penghasilan modul pembelajaran mesin elektrik berasaskan CD interaktif di politeknik. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p LATENAZURAINI SAARI.pdf Download (928kB) |
|
Text (Copyright Declaration)
LATENAZURAINI SAARI COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (307kB) | Request a copy |
|
Text (Full Text)
LATENAZURAINI SAARI WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (24MB) | Request a copy |
Abstract
Penggunaan CD interaktif berpotensi untuk meningkatkan kualiti pendidikan terutamanya dalam proses pembelajaran. Ini kerana CD interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer. Maka, kajian berbentuk penilaian ini dijalankan bertujuan untuk menilai tahap kebolehlaksanaan dan kesesuaian Modul Pembelajaran Mesin Elektrik Berasaskan CD Interaktif dapat membantu pelajar dalam pembelajaran. Responden bagi kajian ini terdiri daripada 42 orang pelajar Sijil Elektrik Kuasa di Politeknik Ungku Omar. Melalui penggunaan instrumen soal selidik, pengumpulan data adalah berdasarkan kepada persepsi pelajar terhadap kesesuaian penggunaan Modul Pembelajaran CD Interaktif. Segala data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan menggunakan perisian ''Statistical Packages for Social Sciences' {SPSS) Versi 10.0 yang melibatkan skor min dan sisihan piawai. Dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap kebolehlaksanaan, isi kandungan, mesra pengguna dan interaktiviti berada pada tahap yang tinggi. Ini menunjukkan indikator - indikator ini merupakan elemen yang sesuai dalam penggunaan Modul Pembelajaran CD Interaktif.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 21 Aug 2023 02:24 |
Last Modified: | 21 Aug 2023 02:24 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9695 |
Actions (login required)
View Item |