Ismail, Nor Hayati (2003) Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p NOR HAYATI ISMAIL.pdf Download (961kB) |
|
Text (Copyright Declaration)
NOR HAYATI ISMAIL COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (330kB) | Request a copy |
|
Text (Full Text)
NOR HAYATI ISMAIL WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (41MB) | Request a copy |
Abstract
Di dalam program pendidikan, sistem pengukuran dan penilaian adalah berkait rapat antara satu sarna lain terutamanya dari segi keserataan peluang dan hak untuk melanjutkan pelajaran. Apa yang penting dalam hal ini adalah pengukuran dan penilaian memerlukan kaedah yang bersistematik. Bersesuaian dengan itu, maka tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mengetahui tahap pengetahuan guru di bidang kejuruteraan peringkat SPM mengenai pembinaan item subjektif di tiga buah Sekolah Menengah Teknik iaitu Sekolah Menengah Teknik Pengkalan Chepa, Sekolah Menengah Teknik Kuala Terengganu dan Sekolah Menengah Teknik Kluang. Basil keputusan yang diperolehi daripada kajian ini didapati secara keseluruhannya tahap pengetahuan guru teknikal di sekolah yang dikaji adalah sederhana yang mana data dalam kajian ini dianalisis menggunakan SPSS bagi melihat skor min dan sisihan piawai. Maka dengan itu, satu garis panduan telah dibangunkan iaitu yang bertajuk" Garis Panduan Bagi Membina Soalan Subjektif Bagi Kursus Kejuruteraan Peringkat SPM" yang mana ianya boleh dijadikan panduan dan rujukan kepada guru dalam menghasilkan soalan yang bermutu tinggi
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 13 Sep 2023 07:25 |
Last Modified: | 13 Sep 2023 07:25 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9862 |
Actions (login required)
View Item |