Abdul Halim, Mohd Hafiz (2003) Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p MOHD HAFIZ ABDUL HALIM.pdf Download (671kB) |
|
Text (Copyright Declaration)
MOHD HAFIZ ABDUL HALIM COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (284kB) | Request a copy |
|
Text (Full Text)
MOHD HAFIZ ABDUL HALIM WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (27MB) | Request a copy |
Abstract
Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu, penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk Menghasil Dan Menilai Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian dikalangan pelajar-pelajar Diploma Akauntasi di Politeknik. Responden bagi kajian ini adalah seramai 59 orang pelajar. Rekabentuk Tinjauan dan Kuasi Eksperimen digunakan dalam kajian ini. Data dikumpul dengan menggunakan soal selidik dan ujian bertulis. Kajian ini dianalisis dengan menggunakan perisian SPSS (Statistical Package For Social Science) bagi mendapatkan keputusan Purata Skor dan Ujian t Sampel Tidak Bersandar. Dapatan kajian ini menunjukkan responden bersetuju dalam semua ciri-ciri Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian yang dikaji adalah baik. Dapatan kajian ini juga menunjukkan terdapat perbezaan statistik yang signifikan bagi min peningkatan pencapaian diantara kumpulan eksperimen dan kumpulan kawalan.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 31 Jul 2023 06:48 |
Last Modified: | 31 Jul 2023 06:48 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9489 |
Actions (login required)
View Item |