Ismail, Mahanom (2003) Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
Text
24p MAHANOM ISMAIL.pdf Download (703kB) |
|
Text (Copyright Declaration)
MAHANOM ISMAIL COPYRIGHT DECLARATION.pdf Restricted to Repository staff only Download (219kB) | Request a copy |
|
Text (Full Text)
MAHANOM ISMAIL WATERMARK.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science (SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
Depositing User: | Mrs. Sabarina Che Mat |
Date Deposited: | 16 Aug 2023 07:12 |
Last Modified: | 16 Aug 2023 07:12 |
URI: | http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9674 |
Actions (login required)
View Item |