Penghasilan dan penilaian modul pengajaran kendiri pencukaian perkongsian di Politeknik Port Dickson

Mh Busra, Mohd Azmi (2003) Penghasilan dan penilaian modul pengajaran kendiri pencukaian perkongsian di Politeknik Port Dickson. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.

[img] Text
24p MOHD AZMI MH BUSRA.pdf

Download (641kB)
[img] Text (Copyright Declaration)
MOHD AZMI MH BUSRA COPYRIGHT DECLARATION.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (210kB) | Request a copy
[img] Text (Full Text)
MOHD AZMI MH BUSRA WATERMARK.pdf
Restricted to Registered users only

Download (28MB) | Request a copy

Abstract

Perbezaan yang wujud di kalangan para pelajar menyebabkan sesetengah pelajar mengalami kesukaran di dalam mengih.llti proses pengajaran dan pembelajaran. Pelajar terikat pad a urutan pengajaran dan bahan pengajaran yang sarna seperti yang dialami oleh rakan-rakan mereka yang lain. Salah satu cara yang boleh digunakan untuk mengatasi masalah ini ialah dengan mengindividukan pengajaran menerusi pengubahsuaian tcrhadap bahan pengajaran dan aktiviti-aktiviti pembelajaran agar ianya sesuai mengikut kebolehan pelajar. Sehubungan itu kajian yang dijalankan bertujuan untuk menilai Modul Pengajaran Kendiri Pencukaian Perkongsian yang dibangunkan dari aspek isi kandungan, format, soalan penilaian dan aspek mesra pengguna di dalam membantu meningkatkan tahap pemahaman pelajar. Responden bagi kajian ini terdiri daripada 38 orang pelajar semester G kursus Diploma Akauntansi di Politeknik Port Dickson. Data diperolehi dengan menggunakan instrumen borang soal selidik dan soalan ujian (ujian pra ujian pasca). Segala data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan peri sian Statistical Packages for Social Science (SPSS) Version 11.5 yang melibatkan skor min dan Ujian T-Berpasangan (Paired T-Test). Dapatan kajian menunjukkan tahap kebolehlaksanaan MPK ini adalah tinggi dan dapat membantu meningkatkan pemahaman pelajar dalam topik Pencukaian Perkongsian. Selain itu dapatan kajian menunjukkan terdapat perbezaan yang signifikan di antara pencapaian pelajar sebelum dan selepas menggunakan MPK Pencukaian Perkongsian

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Depositing User: Mrs. Sabarina Che Mat
Date Deposited: 16 Aug 2023 07:12
Last Modified: 16 Aug 2023 07:12
URI: http://eprints.uthm.edu.my/id/eprint/9677

Actions (login required)

View Item View Item